Ga naar de hoofdinhoud
0

NT2 Programma I Lezen: is 110 minuten genoeg voor 36 vragen?

Exams (NT2 & KNM)
SaraLeestBrazilië

Hoi allemaal! Ik ben me aan het voorbereiden op Staatsexamen NT2 Programma I en Lezen is mijn volgende examen. Ik heb de officiële site (staatsexamensnt2.nl) bekeken en daar staat dat het examen 110 minuten duurt, met 6 teksten en 36 meerkeuzevragen.

Op papier klinkt dat als ruim genoeg tijd. Maar als ik thuis oefen, merk ik dat ik mezelf hetzelfde stukje drie keer opnieuw laat lezen zodra ik me zorgen begin te maken over de klok.

Vragen voor mensen die het al hebben gedaan:

1. Ik begreep dat je de teksten op papier krijgt en de vragen op de computer beantwoordt — klopt dat? Voelt het omschakelen tussen papier en scherm onwennig?
  2. Kun je een vraag overslaan en er later op terugkomen, of moet je ze op volgorde beantwoorden?
  3. Heeft iemand tijd overgehouden, of was het voor jou krap?

Ik ben al geslaagd voor Luisteren, dus ik blijf mezelf vertellen dat Lezen ook wel goed moet komen. Maar ik zou echt graag horen hoe het voor anderen ging. Bedankt!

0
TomekWrocPolen

I finished with about twelve minutes left. Moving between the paper text and the screen felt strange for the first few questions, then I stopped noticing it. Mark the question number clearly on the paper when you want to return to something.

0
Lena_030Oekraïne

What helped me was practising one complete exam with a visible clock, then the next one without checking the time after every question. Constantly watching the minutes made me read less carefully.