Bezorgd over de 3-jarige inburgeringstermijn terwijl ik parttime werk
InburgeringHoi allemaal! Ik heb mijn brief van DUO gekregen — ik heb 3 jaar voor inburgering, en eerlijk gezegd maakt de deadline me meer stress dan de examens zelf. Ik werk parttime en ga twee avonden per week naar mijn Nederlandse cursus, dus de vooruitgang gaat langzamer dan ik had gehoopt.
Ik vond de pagina over extra tijd op inburgeren.nl (https://www.inburgeren.nl/extra-tijd/). Als ik het goed begrijp, kun je onder de wet van 2021 6 extra maanden krijgen als je termijn minstens 2,5 jaar geleden is begonnen, je al minstens 2 van de 4 taalexamens op het niveau in je plan hebt gehaald, KNM, PVT en MAP zijn gedaan, en je je cursusuren hebt gevolgd. Heeft iemand hier hier echt voor aangevraagd via DUO? Hoe lang duurde het antwoord, en was het ingewikkeld?
Ook een praktische vraag: ik las dat het na je aanmelding meer dan 6 weken kan duren voordat je een examen kunt doen. Dus toen jullie je examens planden, rekenden jullie dan met een grote buffer terug vanaf de deadline? Of deden jullie het gewoon één voor één als je je er klaar voor voelde?
Sorry voor zoveel vragen. Vooral wil ik horen dat mensen dit redden terwijl ze werken. Alle ervaringen zijn welkom!